Komandos - 2013-01-25 22:22:53

Zaistniała potrzeba wymiany zębatek w moim kałachu na jakieś lepsiejsze. I tu się pojawia problem. Nie wiem jak odczytać oznaczenia, zwłaszcza 100:200 lub 100:300, bo z tego co wiem, to są do tuningu mocowego. Co oznaczają te cyfry i które z nich są mocniejsze?

Moris - 2013-01-25 22:27:31

To przełożenie.
BTW - nie ten dział...

Komandos - 2013-01-26 10:28:39

Wiem, że to przełożenie, tylko które z nich są do mocniejszej sprężyny?

Moris - 2013-01-26 12:34:12

Nie ma napisane w sklepie? Po co ci mocniejsze?... Dzieci i ich wyścig po FPSy...

Komandos - 2013-01-26 13:36:17

Nie chodzi mi o jakieś nie wiadomo jakie FPS-y. Mam springa M135, ale jak złożyłem wyciszoną głowice tłoka i łożyskowanie, to sprężyna jest bardziej ściśnięta. Na tyle bardzo, żeby załatwić zwykłe zębatki. A jak już kupuje, to kupie lepiej mocniejsze. I tak strzelam na semi wiec ROF-a nie musi mieć dużego. Dlatego pytam. :)

Moris - 2013-01-26 14:36:22

Rychu miał zębatki helikalne systemy 300% czy coś takiego i po dwóch strzałach były łyse :D Tak więc nie wiem... Nie polecam systemy :D

pandziol - 2013-01-26 14:44:15

100:300 to zębatki do mocnych sprężyn (mniejsze obciążenia zębów ale kosztem rofu).
Nie wiem skąd wzięło się to oznaczenie 100:200 czy 100:300.
Standardowe zęby mają przełożenie 1:18 (jeden obrót zębatki tłokowej : 18 obrotów silnikowej - czy jakoś tak).
1:13, 1:16 to zębatki zwiększające rof (kosztem większych obciążeń zębów).
1:32, 100:200 czy jakieś tam 'super torque up' to zębatki do sprężyn mocnych.
Do sprężyny 130 możesz spokojnie brać standardowe. Jeśli zdecydujesz się na jakieś torque up-y to zwróć uwagę czy nie są to zębatki przeznaczone do tłoków ze zwężonymi zębami. No i licz się z pogorszeniem reakcji na spust.

Komandos - 2013-01-26 19:17:16

Sprawdziłem to na standardowych zębatkach i niby chodzi :D Więc nich puki co zostaną.
Dzięki za pomoc :)

Snake - 2013-01-26 20:46:10

Powinno Ci dać radę. Paszczuś katuje stockowe zebatki JG na m130 (guarder) i daje rade wszystko.

Komandos - 2013-01-27 10:43:13

Tzn. ja mam M135 i też na niej śmigałem, tylko jak zamontowałem wyciszoną głowice tłoka i łożyskowanie do niej, to jest teraz dużo bardziej ściśnięta i miałem większy problem żeby ją włożyć do GB niż M150 Guardera bez tej głowicy. :D Ale puki co działa i niech tak pozostanie :)

Snake - 2013-01-27 10:52:55

Przypominam Ci że sprężyny guardera są mocniejsze i m130 to jakieś m140 elementa. A to że ciężko się montuje to wiem :D Dramat bo ta sprężyna pnie się do góry xD Ja sobie nie wyobrażam montowac do aega m210 xDDD.

krissnt - 2013-01-27 11:09:29

Tak na marginesie - i za ta guarderowska 130 Paszczus lata w Cqb?

Na jakis czas sie uspokoil wyscig po fpsy, ale widac niestety znow wraca.

pandziol - 2013-01-27 11:09:33

Sprężyny Guardera są z grubszego drutu albo mają więcej zwojów. Przy mocnych sprężynach i przy użyciu łożyskowanej głowicy tłoka i łożyskowanej prowadnicy może pojawić się problem z blokowaniem tłoka w tylnym położeniu. Rezygnacja z jednego z łożysk da już wystarczająco dużo miejsca by problem nie występował.

Moris - 2013-01-27 13:53:16

DDDDDAMN! Muszę moje 295fps podrasować do miliarda TROLOLOLOLO :D

Snake - 2013-01-27 14:36:23

Kriss wybacz ale wtedy jeszcze nie miał tak stuningowanej repliki i miał HK 416 które ostatnio pluło kulkami... więc nie myl. I nikt nie biegał z tyloma fpsami po budynkach. Ja osobiście nic nie mam do tej manii fps jeśli ktoś używa wyobraźni.

Paszczus - 2013-01-27 15:54:37

No wlasnie .I tu juz znowu sie zaczyna efpesy sresy esemesy i tak w kolko....

krissnt - 2013-01-27 18:17:22

Oj juz nie spinajcie. w takim razie szczescie cale. Kluczowy znak w moim poscie - znak zapytania. Pytam tylko bo juz rozne dziwactwa sie zdarzaly.

Snake - 2013-01-27 18:46:18

Nikt się nie spina tylko zwraca uwagę żeby zaraz nie być tym najgorszym.

www.ranger-airsoft-team.pun.pl