Użytkownik
Zaistniała potrzeba wymiany zębatek w moim kałachu na jakieś lepsiejsze. I tu się pojawia problem. Nie wiem jak odczytać oznaczenia, zwłaszcza 100:200 lub 100:300, bo z tego co wiem, to są do tuningu mocowego. Co oznaczają te cyfry i które z nich są mocniejsze?
Offline
Użytkownik
Nie chodzi mi o jakieś nie wiadomo jakie FPS-y. Mam springa M135, ale jak złożyłem wyciszoną głowice tłoka i łożyskowanie, to sprężyna jest bardziej ściśnięta. Na tyle bardzo, żeby załatwić zwykłe zębatki. A jak już kupuje, to kupie lepiej mocniejsze. I tak strzelam na semi wiec ROF-a nie musi mieć dużego. Dlatego pytam.
Offline
Użytkownik
100:300 to zębatki do mocnych sprężyn (mniejsze obciążenia zębów ale kosztem rofu).
Nie wiem skąd wzięło się to oznaczenie 100:200 czy 100:300.
Standardowe zęby mają przełożenie 1:18 (jeden obrót zębatki tłokowej : 18 obrotów silnikowej - czy jakoś tak).
1:13, 1:16 to zębatki zwiększające rof (kosztem większych obciążeń zębów).
1:32, 100:200 czy jakieś tam 'super torque up' to zębatki do sprężyn mocnych.
Do sprężyny 130 możesz spokojnie brać standardowe. Jeśli zdecydujesz się na jakieś torque up-y to zwróć uwagę czy nie są to zębatki przeznaczone do tłoków ze zwężonymi zębami. No i licz się z pogorszeniem reakcji na spust.
Offline
Użytkownik
Tzn. ja mam M135 i też na niej śmigałem, tylko jak zamontowałem wyciszoną głowice tłoka i łożyskowanie do niej, to jest teraz dużo bardziej ściśnięta i miałem większy problem żeby ją włożyć do GB niż M150 Guardera bez tej głowicy. Ale puki co działa i niech tak pozostanie
Offline
Administrator
Tak na marginesie - i za ta guarderowska 130 Paszczus lata w Cqb?
Na jakis czas sie uspokoil wyscig po fpsy, ale widac niestety znow wraca.
Offline
Użytkownik
Sprężyny Guardera są z grubszego drutu albo mają więcej zwojów. Przy mocnych sprężynach i przy użyciu łożyskowanej głowicy tłoka i łożyskowanej prowadnicy może pojawić się problem z blokowaniem tłoka w tylnym położeniu. Rezygnacja z jednego z łożysk da już wystarczająco dużo miejsca by problem nie występował.
Offline